ژوئن 21, 2021

رهام چت

چت آنلاین

کاپ قاعدگی برای دوشیزگان

غذا ، غذای باشکوه: کدام مواد می توانند به PMS و گرفتگی های دوره ای کمک کنند؟

19 اکتبر 2019 / در قاعدگی ، نکات و ترفندها / توسط هولی جونز

غذای خوب دورهمی چه شکلی است؟ (نکته: این همبرگر نیست و با کناره کک سرخ می کند). آیا می دانید ویژگی های دوره ماهانه شما می تواند چیزهای زیادی در مورد وضعیت سلامتی شما به شما بگوید؟ نه؟

 

 کاپ قاعدگی برای دوشیزگان خوب ، طب سنتی چینی (TCM) انتشار این مایعات بدن را به عنوان یک منبع اطلاعاتی عظیم درباره آنچه در بدن و سیستم های انرژی شما جریان دارد ، تشخیص می دهد.

با پیگیری چرخه ، و همچنین توجه به اینکه خون واقعاً چگونه است ، یک زن می تواند اطلاعات زیادی را بدست آورد و از این اطلاعات می تواند عدم تعادل در سیستم خود را اصلاح کند. غذا واقعا عالی است و می تواند به شما کمک کند تا با تعدادی از مسائل بهداشتی شگفت آور کنار بیایید. در طول دوره قاعدگی ، یک بار دیگر غذای خوب با کمک به شما در مقابله با گرفتگی و سایر علائم PMS به شما کمک می کند. از مبارزه با احتباس آب اضافی و نفخ گرفته تا جایگزینی آهن از دست رفته و بهبود روحیه با سروتونین ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید خود را بخورید یک دوره شادتر تغییرات هورمونی که در طول دوره قاعدگی شما اتفاق می افتد می تواند بدن و روحیه شما را کمی ناراحت کند.

 

غذای سالم PMS

بیمارستان Royal Royal Women در استرالیا پیشنهاد می کند که “رژیم های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی ، کلسیم و ویتامین D و کم چربی حیوانی ، نمک و کافئین ممکن است خطر ابتلا به علائم PMS را کاهش دهد.”

 

غلات گندم کامل ، ماهی های روغنی ، غذاهای کم لبنیات و پروتئین های حبوبات و تخم مرغ تنها برخی از مواردی است که می توانید در دوره قاعدگی انتخاب کنید.

 

مقصر معمول: از مصرف نمک ، کافئین ، شکر و چربی ها به دلیل نحوه تعامل آنها با هورمون ها ، ایجاد گرفتگی ، نگه داشتن آب در بدن و تداخل در سیستم هضم ، اجتناب می شود (که در طی دوره قاعدگی تحت فشار زیادی قرار دارد).

 

با غذا خوردن برای دوره های لوتئال و قاعدگی ، مراحل متفاوتی برای دوره قاعدگی شما وجود دارد و شما باید بر اساس مکانی که در چرخه خود هستید ، چیزهای مختلفی بخورید.

 

چهار مرحله قاعدگی شما

 

قاعدگی

فولیکولار

تخمک گذاری

لوتئال (قبل از قاعدگی).

 

در مرحله قاعدگی (در شروع قاعدگی) استروژن شما در حال افزایش است و این یکی از بهترین زمان ها برای داشتن آن چای بابونه آرامبخش برای مقابله با گرفتگی های اولیه است. از مصرف الکل ، چربی ، کافئین و نمک خودداری کنید.

 

در طی مرحله لوتئال ، هورمون استروژن و پروژسترون افزایش یافته و دوباره پایین می آیند. غذاهای تقویت کننده سروتونین مانند سبزیجات برگ دار ، گندم سیاه و ماهی قزل آلا دوستان شما در این مرحله هستند. برای افزایش سطح انرژی خود از منیزیم استفاده کنید – اسفناج یا شکلات تلخ را امتحان کنید.

 

لوتئال تخمک گذاری فولیکولار قاعدگی (قبل از قاعدگی).

در مرحله قاعدگی (در شروع قاعدگی) استروژن شما در حال افزایش است و این یکی از بهترین زمان ها برای داشتن آن چای بابونه آرامبخش برای مقابله با گرفتگی های اولیه است. از مصرف الکل ، چربی ، کافئین و نمک خودداری کنید.

 

در طی مرحله لوتئال ، هورمون استروژن و پروژسترون افزایش یافته و دوباره پایین می آیند. غذاهای تقویت کننده سروتونین مانند سبزیجات برگ دار ، گندم سیاه و ماهی قزل آلا دوستان شما در این مرحله هستند. برای افزایش سطح انرژی خود از منیزیم استفاده کنید – اسفناج یا شکلات تلخ را امتحان کنید.

 

درباره همگام سازی چرخه برای تغذیه بیشتر بخوانید.

 

مواد معدنی و ویتامین هایی که در طول دوره قاعدگی از مواد غذایی دریافت می کنید

بر اساس چرخه ، در روزهای اولیه قاعدگی شما باید موارد زیر را دریافت کنید:

غذاهای غنی از آهن (اسفناج ، گوشت قرمز ، سبزیجات برگ تیره)

 

ویتامین C (پرتقال ، فلفل ، توت فرنگی ، کلم بروکلی ، انبه). ویتامین C در واقع به بدن شما کمک می کند آهن را جذب کند بنابراین با داشتن همزمان آنها این دو را تأمین کنید.

 

و در طی دوره منتهی به پریود ، باید غذا بخورید:

 

منیزیم (آجیل ، دانه ها ، قارچ ها ، غذاهای دریایی ، کلم پیچ ، مارچوبه)

ویتامین های گروه B ، از جمله B12 (غلات سبوس دار ، تخم مرغ ، جو)

کلسیم خوب (از لبنیات نیست – کلسیم برای گرفتگی رحم مفید است)

غذاهای تقویت کننده سروتونین (سبزیجات برگ دار ، گندم سیاه ، قزل آلا)

میوه امگا 3 و ویتامین D.

میوه ها

برخی از میوه ها وجود دارد که به ویژه در دوران قاعدگی برای زنان مفید است:

 

موز برای منیزیم ، پتاسیم و فیبر مفید است. آنها به تعادل روحیه و روده و همچنین شل شدن عضلات (منیزیم) کمک می کنند.

پرتقال به لطف تأثیر کلسیم و ویتامین D تقویت کننده روحیه خوبی است – اگر با هم مصرف شود ، گرفتگی و علائم افسردگی را کاهش می دهد. پرتقال همچنین منبع خوبی از فیبر است و می تواند به عنوان یک اثر سالم قند در بدن باقی بماند.

هندوانه عالی است زیرا هیدراته می شود ، در حالی که مقدار زیادی قند سالم برای شما به ارمغان می آورد.

لیمو و لیموترش همچنین می توانند برای نفخ و کنترل تغییرات خلقی مفید باشند. با یک اسموتی آب لیمو یا مرکبات با خستگی و حالت تهوع مبارزه کنید.

سبزیجات

سبزیجات مخصوصاً برای شما مفید هستند:

 

سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و کاولو نرو به عنوان غذای قاعدگی ایده آل هستند. آنها را در یک اسموتی بخورید تا یک ضربه قوی از منیزیم داشته باشید.

 

کلم بروکلی یک نیروگاه واقعی از انرژی مناسب برای دوره ، آهن ، فیبر و مواد معدنی است.

 

هر چیزی با منیزیم و پتاسیم گزینه خوبی در هنگام قاعدگی است.

 

ماهی ، عدس و سایر غلات خوب

نوع مناسب پروتئین می تواند به شما کمک کند d

کاپ قاعدگی—-ok uni 

 

کاپ قاعدگی چیست—ok uni 

 

فنجان قاعدگی–ok uni 

 

قیمت کاپ قاعدگی—ok uni 

 

كاپ قاعدگي—–ok uni 

 

کاپ قاعدگی برای دوشیزگان—ok uni

 

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی—-ok uni 

 

خرید کاپ قاعدگی—ok uni 

 

قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها—-

 

طرز استفاده از کاپ قاعدگی

 

کاپ پریودی

 

فنجان قاعدگی چیست

 

کاپ پریودی چیست

 

کاپ قاعدگی چیه

 

بهترین مارک کاپ قاعدگی

 

طرز استفاده کاپ قاعدگی

 

روش استفاده از کاپ قاعدگی

 

لونت کاپ چیست

 

طریقه استفاده از کاپ قاعدگی

 

استفاده از کاپ قاعدگی

 

قیمت فنجان قاعدگی

 

نحوه استفاده کاپ قاعدگی

 

سایز کاپ قاعدگی

 

كاپ قاعدگي چيست

 

عوارض کاپ قاعدگی

 

کاپ بهداشتی

 

کاپ پریود

 

طریقه استفاده کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی نحوه استفاده

 

کاپ قاعدگی را از کجا بخریم

 

کاپ های قاعدگی

 

کاپهای قاعدگی

 

روش استفاده کاپ قاعدگی

 

معایب کاپ قاعدگی

 

آموزش استفاده از کاپ قاعدگی

 

مراکز فروش کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی خرید

 

فروش کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم

 

کاپ قاعده گی

 

طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی

 

انتخاب سایز کاپ قاعدگی

 

چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی

 

انواع کاپ قاعدگی

 

فنجان پریود

 

خريد كاپ قاعدگي

 

طرز استفاده از فنجان قاعدگی

 

كاپ قاعدگي خريد

 

کاپ قاعدگی یا تامپون

 

قيمت كاپ قاعدگي

 

خرید فنجان قاعدگی

 

مضرات استفاده از کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی برای دختران

 

معایب استفاده از کاپ قاعدگی

 

طرز استفاده از كاپ قاعدگي

 

خرید اینترنتی فنجان قاعدگی

 

فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی